Niski 1 pkt | Średni 2 pkt | Dobry 3 pkt | Wysoki 4 pkt | Pkt | |
Wynik poszukiwań (ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów) | Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania | Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania | Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale niektóre z nich nie są przydatne w realizacji zadania. | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni | 1-4 |
Dobór informacji i materiału, poprawność i sposób opracowania, realizacja zadania. | Duża pobieżność w opracowaniu zadania, źle dobrane informacje i materiały, dużo błędów merytorycznych, językowych i ortograficznych wykorzystanie gotowych opracowań, brak oryginalności, nieodpowiednia forma realizacji zadania. | Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów, błędy językowe i ortograficzne nieliczne opracowania własne. Opracowania mało oryginalne, nieliczne błędy w formie realizacji zadania. | Dobrze opracowany temat, zawiera trafne oraz szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów, własne opracowania w odpowiedniej formie, dopuszczalne sporadyczne błędy językowe i ortograficzne. | Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu,trafne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, liczne wlasne opracowania bezbłędne ortograficznie i językowo. Właściwa i oryginalna realizacja zadania. | 1-4 |
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji) | Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana, nieprzystająca do treści, trudna w odbiorze, chaotyczna i niezrozumiała. Uczniowie nie potrafią się odpowiednio wypowiadać (dużo błędów językowych, niestaranna wymowa). | Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści, w większości zrozumiała dla odbiorcy. Wypowiedź ustna z nielicznymi błędami językowymi, staranna wymowa. | Ciekawa prezentacja, logicznie uporządkowana, dostosowana do treści, zrozumiała, uczniowie dobrze posługują się językiem mówionym, sporadyczne błędy językowe, staranna wymowa. | Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, logiczna i ciekawa w odbiorze, pasująca do przedstawianych treści, uczniowie bardzo dobrze wypowiadają się ustnie, brak błędów językowych. | 1-4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie) | Całkowity brak współpracy uczniów z partnerami i/lub grupą, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji zadania, brak dokładności i nieprzestrzeganie terminów. | Uczniowie w niepełny sposób współpracują z partnerami i grupą, nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji zadania, kolejne etapy pracy są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo | Dobra współpraca członków grupy, większość uczniów uczestniczy w realizacjizadania, kolejne kroki wykonywane są nie zawsze dokładnie, ale i terminowo. | Bardzo dobra wspólpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji zadania, kolejne etapy pracy wykonywane są dokladnie i terminowo | 1-4 |
OCENA | Ilość punktów |
CELUJĄCA (6) | 16 |
BARDZO DOBRA (5) | 15-13,5 |
DOBRA (4) | 13-11 |
DOSTATECZNA (3) | 10-8 |
DOPUSZCZAJĄCA (2) | 7-5 |
NIEDOSTATECZNA (1) | 4,5-0 |
0 komentarze:
Prześlij komentarz